Label

Isnin, 22 Mac 2010

Ubat untuk Kucing Sakit..



Semalam kucing seri yang kecil comel bernama Putih sakit... Semalam seri keluar kerja dari pagi hingga ke malam. Tak pasti apa lah aktiviti si Putih kat rumah.. Bila malam seri nak keluar makan, seri terdengar suara Putih dalam bilik cleaner yang berkunci. Rupanya Putih terperangkap dalam bilik cleaner management apartmen seri.. Dengan menggunakan cara-cara tertentu Putih akhirnya berjaya dikeluarkan...(Magik kan..)

Tapi si Putih asyik marah-marah mungkin badannya dah penat seharian terperangkap dalam bilik tu. So seri bagi makanan lembut dalam tin...(favourite dia). Tapi dia still marah-marah lagi n tiba-tiba lari ke pasir (ingatkan dia nak membobos) tapi rupanya muntah semula makanan tadi.



Seri letak dalam sangkar dia coz biasanya kucing sakit akan lari jauh takut kita nampak dia sakit. Kemudian seri bagi makan rumput.


Si Putih makan rumput macam lembu..banyak betul… Lepas beberapa ketika… eh Putih dah sihat dan tak marah-marah lgi… Ye..Putih dah sihat… So untuk kucing yang tak sedap badan dan muntah-muntah bagilah makan rumput ok…



Tengok..comel kan si Putih ni..manja tul tapi garang.. Sayang si Utih..

3 ulasan:

  1. memang betul rumput mujarab..
    cara traditional kdg2 lagi mujarab..
    kucing saya kene gigit lepas je mkn rumput dah sihat..
    =D

    BalasPadam
  2. As'kum, Cikgu.

    Boleh juga kalau amalkan penawar yg ada di sini supaya kesihatan ia lebih terjamin:

    Rawatan untuk Kucing Kesayangan

    Penawar tu kuat juga kesannya. Semoga berjaya. Thanks.

    BalasPadam
  3. As salam cikgu! Satu pengalaman dan tips yang menarik dalam merawat kucing yang sakit :)

    BalasPadam